Kino
    Kino
Kino

Kino Kino Kino
 






Newsletter

Newsletter Wiadomości KINOmana informuje co tydzień o premierach kinowych







 
Kino Kino Kino
Kino Kino Kino
 
Advertisement
 
Kino Kino Kino
Kino Kino Kino
 




Nasze recenzje

0_1_0
127 godzin
180 sekund
1001 gramów
11 minut
2 dni w Paryżu
21 Jump Street
24 tygodnie
28 pokoi hotelowych
2012
20 000 dni na Ziemi
3 serca
30 dni mroku
33 sceny z życia
300: Początek Imperium
360. Połączeni
4 kobiety
45 lat
500 dni miłości
7 psychopatów
80 milionów
9
A na koniec przyszli turyści
Abu Haraz
Adwokat
Aferim!
Afonia i pszczoły
Agnieszka
Agnozja
Agora
Ajami
Akacje
Aktorka
Aleksandra
Alfabet
Alicja w Krainie Czarów
Almanya - Witajcie w Niemczech
Alpha Dog
Alojzy
Alpy
Amadeusz
Amador
Amazonia. Przygody małpki Sai
AmbaSSada
American Gangster
American Honey
American Hustle
Amerykanin
Amerykańska sielanka
Amok (2017)
Amy
Anatomia zła
Angele i Tony
Angielska robota
Ani słowa więcej
Anioł
Anioł śmierci
Anomalia
Anomalisa
Aquarius
Argentyna, Argentyna
Arirang
Armadillo - wojna jest w nas
Artysta
Artysta i modelka
Atlas chmur
Attenberg
Aurora (2014)
Austeria
Australia
Autor widmo
Autorki
Avatar
Avengers
Avé
Ave, Cezar!
Azyl (2017)
Aż do piekła
Aż poleje się krew
Baader Meinhof
Babadook
Babcia Gandzia
Babka
Baby Bump
Baby Love
Baby są jakieś inne
Babycall
Baczyński
Bad Boys. Cela 425
Badjao. Duchy z morza
Balladyna
Bang Gang
Bank Lady
Barany. Islandzka opowieść
Barbara
Bardzo poszukiwany człowiek
Bazyl. Człowiek z kulą w głowie
Beats of Freedom - Zew wolności
Bejbi blues
Bejbis
Belgica
Bella mia
Benek
Bestie z południowych krain
Bez wstydu
Będzie głośno
Będziesz legendą, człowieku
Bękarty wojny
BFG: Bardzo Fajny Gigant
Biała noc
Biała wstążka
Białe szaleństwo
Biały Bóg
Biały cień
Biegnij, chłopcze, biegnij
Big Love
Big Short
Birdman, czyli (nieoczekiwane pożytki z niewiedzy)
Bitwa o Irak
Bitwa pod Wiedniem
Bling Ring
Blokada
Blue Highway
Blue Jasmine
Blue Ruin
Bobry
Bodo
Body/Ciało
Bogowie
Bogowie ulicy
Boisko bezdomnych
Bone Tomahawk
Borgman
Boska Florence
Boski
Boso, ale na rowerze
Boy
Boyhood
Bracia (2009) r. J.Sheridan
Bracia (2015) r. W.Staroń
Bracia Karamazow
Braterstwo
Broken
Brooklyn
Brud
Bulwar
Burrowing
Butelki zwrotne
Butterfly Kisses
Być jak Kazimierz Deyna
Był sobie las
Była sobie dziewczyna
Cafe de Flore
Call Girl
Cały ten cukier
Camille Claudel 1915
Captain Fantastic
Carol
Carte blanche
Casa Blanca
Casanova po przejściach
Cena sławy
Cezar musi umrzeć
Chce się żyć
Che. Rewolucja
Chemia
Chevalier
Chico i Rita
Chinka
Chińczyk na wynos
Chloe
Chłopiec na galopującym koniu
Chłopiec na rowerze
Chłopiec z latawcem
Chocolat
Chodorkowski
Chore ptaki umierają łatwo
Chrzest
Chuligani
Chwała dziwkom
Ci, którzy żyją i umierają
Ciche światło
Ciekawy przypadek Benjamina Buttona
Cień latarni morskiej
Cierpienia młodego Edoardo
Citizenfour
Cmentarz wspaniałości
Co jest grane, Davis?
Co nas kręci, co nas podnieca
Co przynosi przyszłość
Co robimy w ukryciu
Co wiesz o Elly?
Coco Chanel
Code Blue
Comic-Con Epizod V: Fani kontratakują
Control
Cosmopolis
Coś pięknego
Coś się musi stać
Córki Dancingu
Creative Control
Creed: Narodziny legendy
Cuda
Cudowne lato
Cygan
Cyrk Columbia
Czarna owca
Czarna Wenus
Czarny
Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł
Czarny łabędź
Czarny ocean
Czarny węgiel, kruchy lód
Czarodziejska góra
Czas na miłość
Czas wojny
Czerwony i niebieski
Czerwony Kapitan
Czerwony Pająk
Czerwony żółw
Czeski błąd
Człowiek
Człowiek na linie - Man on Wire
Człowiek z Hawru
Człowiek, który gapił się na kozy
Cztery lwy
Cztery noce z Anną
Cztery słońca
Czworo do pary
Czy Noam Chomsky jest wysoki czy szczęśliwy?
Czyngis-Chan
Dalida. Skazana na miłość
Daas
Daleko na północy
Dama w vanie
Daratt
Darkland
David chce odlecieć
Daybreakers. Świt
Debiutanci
Delta
Demakijaż
Demon
Diaz
Difret
Disco polo
Django
Dla Ellen
Długie dzieciństwo
Długie i szczęśliwe życie
Do ciebie, człowieku
Do nieba
Do szpiku kości
Do utraty sił
Dobra żona
Dobre serce
Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie
Dokąd teraz?
Dom na weekend
Dom zły
Don Jon
Donoma
Dope
Dotyk grzechu
Drapacz chmur
Drive
Droga do przebaczenia
Droga do raju
Droga do zapomnienia
Droga krzyżowa
Droga na drugą stroną
Droga na północ
Drogówka
Druga strona muru
Druga szansa
Druga Ziemia
Drugi Hotel Marigold
Drugie oblicze
Drużyna
Drzazgi
Drzewo życia
Dubel
Duke of Burgundy. Reguły pożądania
Dumni i wściekli
Dureń
Duże złe wilki
Duży zeszyt
Dwa dni, jedna noc
Dwa Rembrandty w ogrodzie
Dwa życia
Dyke Hard
Dyktator
Dystans
Dzieci Wehrmachtu
Dzieciństwo wodza
Dziennik cwaniaczka
Dziennik panny służącej (2015)
Dziennik z podróży
Dzień kobiet
Dzień w Juriewie
Dziewczyna warta grzechu
Dziewczyna z lilią
Dziewczyna z portretu
Dziewczyna z szafy
Dziewczyna z tatuażem
Dziewczynka w trampkach
Dziewczynka z kotem
Dziewczyny
Dziewczyny inne niż wszystkie
Dziewczyny z St.Trinian
Dzika
Dzika droga
Dzikie historie
Dziś jestem blondynką
Eastern Boys
Eden
Ederly
Efekt domina
Egzamin
Eisenstein w Meksyku
El Clan
El Club
Elegia
Elena
Elitarni
Elitarni - Ostatnie starcie
Elle
Enen
Enklawa
Epokowy projekt
Erratum
Eskorta
Essential Killing
Ewa
Excentrycy czyli po słonecznej stronie ulicy
Faceci w czerni III
Facet na miarę
Fair Play
Fala (2015)
Fanka
Fantastyczny Pan Lis
Faust
Feniks
Fenomen
Fish Tank
Fistaszki - wersja kinowa
Fotograf
Foxcatcher
Frances Ha
Frank
Frankenweenie
Frankofonia
Free Rainer
Fritz Bauer kontra państwo
Frost/Nixon
Fryzjerka
Fuck For Forest
Fundacja
Fuocoammare. Ogień na morzu
Fúsi
Futro
Gabriel
Gagarin
Gainsboroug
Galerianki
Gangster
Gdzie jest Nemo
Gdzie jesteś Amando?
Generał - Zamach na Gibraltarze
Generał Nil
Genua. Włoskie lato
Geograf przepił globus
Gerontofilia
Gigante
Gimme Danger
Gleason
Gloria
Głos Sokurowa
Głosy (2014)
Głośniej od bomb, r. J.Trier
Głód
Godzilla
Gold
Goltzius and the Pelican Company
Gołąb przysiadł na gałęzi i rozmyśla o istnieniu
Gomorra
Gorzkie mleko
Gottland
Gra
Gra dla dwojga
Gra pozorów
Gra tajemnic
Grabarz
Grand Budapest Hotel
Granice miłości
Grawitacja
Green Zone
Grobowiec świetlików
Gry wojenne
Gunnar szuka Boga
Gwiazdy
Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
Habemus Papam - mamy papieża
Hadewijch
Hallam Foe
Hanami - Kwiat wiśni
Handlarz cudów
Hanna
Hannah Arendt
Hańba
Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia
Happy, happy
Hardkor Disko
Hasta la vista!
Headshot. Mroczna karma
Heartbreaker. Licencja na uwodzenie
Heavy Mental
Hej, skarbie
Hel, r. Kinga Dębska
Hel (2015)
Heli
HELL
Hemel
Heniek
High-Rise
Hipnotyzer
Histeria. Romantyczna historia wibratora
Historia Marii
Historia pewnego życia
Historia Roja
Historie rodzinne
Hiszpanka
Hitchcock
Hobbit: Bitwa Pięciu Armii
Hobbit: Niezwykła podróż
Hobbit: Pustkowie Smauga
Holy Motors
Honorowy obywatel
Hotel Marigold
Huba
Hugo i jego wynalazek
Huśtawka
I Love You Philip Morris
I tak nie zależy nam na muzyce
Ida
Idol (Danny Collins)
Idol z ulicy
Idy marcowe
Ile waży koń trojański?
Iluzjonista
Imagine
Imigranci
Imigrantka
Import / Export
Incepcja
Inkarnacja
Intruz
Italiani
Italianiec
Ja cię kocham, a ty z nim
Ja, Daniel Blake
Ja, Don Giovanni
Ja, Olga Hepnarowa
Ja, też!
Jack Strong
Jackpot
Jagodowa miłość
Jak całkowicie zniknąć
Jak ojciec i syn
Jak spędziłem koniec lata
Jak to jest
Jak ukraść psa?
Jak uratować mamę
Jak urządzić orgię w małym mieście
Jak zatrzymać ślub
Jak zostać królem
Jan Paweł II. Szukałem Was...
Jane Eyre
Janosik. Prawdziwa historia
Jarocin. Po co wolność
Jaskinia zapomnianych snów
Jaskółka
Jaśniejsza od gwiazd
Jedz, módl się, kochaj
Jej droga
Jestem Femen
Jestem miłością
Jestem mordercą
Jestem Twój
Jesteś Bogiem
Jeszcze dalej niż Północ
Jeszcze nie wieczór
Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
Jeziorak
Jezus Chrystus Zbawiciel
Jezus mnie kocha
Jeż Jerzy
Jiro śni o sushi
Joanna (2010) reż. Feliks Falk
Joanna (2013) reż. Aneta Kopacz
Jobs
Joe
Joe Strummer ...
John Rambo
John Wick
Jonathan
Julieta
Juno
Jurassic World
Jutro będziemy szczęśliwi
Kajinek
Kamerdyner
Kamienie na szaniec
Kamper
Kanadyjskie sukienki
Kapitał ludzki
Kapitan Phillips
Karbala
Karmel
Karski i władcy ludzkości
Karuzela
Kebab i Horoskop
Kertu - Miłość jest ślepa
Ki
Kiedy umieram
Kieł
Kierowca dla Wiery
Kim jest Michael
Klasa
Klasztor. Pan Vig i zakonnica
Klatka
Klauni
Klub dla wybranców
Klub Jimmy'ego
Klub włóczykijów
Kłamstwo
Kobiecy metraż (zestaw)
Kobieta w Berlinie
Kobieta w klatce
Kobieta z Piątej Dzielnicy
Kobieta, która pragnęła mężczyzny
Kobiety
Kobiety bez mężczyzn
Kobiety z 6. piętra
Kochaj i tańcz
Kochałem ją
Kocham cię od tak dawna
Kochanek królowej
Kochanek Lady Chatterley
Kochanice króla
Kochankowie z Księżyca. Moonrise Kingdom
Kolejny rok
Kolekcja sukienek
Kolorowe wzgórza
Kołysanka
Komuna
Komunia
Kongres
Konwój (2017)
Koń turyński
Kopciuszek
Koriolan
Kosmos
Kraina burz
Kraul
Kret (El Topo)
Kret, reż. R. Lewandowski
Król Maciuś Pierwszy
Król życia
Królestwo (2015)
Królestwo zwierząt
Królik po berlińsku / Esterhazy
Królowa pustyni
Królowie lata
Królowie nocy
Kryptonim: Shadow Dancer
Księstwo
Księżna
Kupiliśmy Zoo
Kurczak ze śliwkami
Kuzyni
Kwartet
Kwiat pustyni
Kwiat wiśni i czerwona fasola
La La Land
La libertad
Labirynt kłamstw
Lada dzień
Lady
Lady M
Lament
Las
Las, 4 rano
Last Vegas
Lato Sangaile
Le quattro volte
Legenda Kaspara Hausera
Lejdis
Lekcja (Urok)
Lekcje harmonii
Lekcje pana Kuki
Lektor
Letnie przesilenie
Lewiatan
Lęk wysokości
Liban
Lily
Lincoln
Lincz
Lion. Droga do domu
Listy do M.
Listy do M. 2
Listy od nieznajomego
Liverpool
Lobster
Locke
Lolo
Lore
Los numeros
Lost River
Lot
Lourdes
Love
Lucyfer
Ludzie Boga
Łagodny potwór - projekt Frankenstein
Łowca
Macondo
Maczeta
Mad Max: Na drodze gniewu
Madame Sată
Magia w blasku księżyca
Magical Girl
Magiczne drzewo
Mając 17 lat
Majdan. Rewolucja godności
Major
Makbet (r. J. Kurzel)
Mali mężczyźni
Mała matura 1947
Mała Moskwa
Małe stłuczki
Mały Quinquin
Mama (reż. J. i N. Renard)
Mama (reż. Xavier Dolan)
Mamma Mia!
Manchester by the Sea
Mandarynka
Mandarynki
Manglehorn
Mapy Gwiazd
Maraton tańca
Maria Skłodowska-Curie
Marina Abramović: artystka obecna
Marsjanin
Marsylski łącznik
Martha Marcy May Marlene
Martwa natura
Martwe wody
Marzenia
Matka, r. Kadri Kousaar
Matka Joanna od Aniołów
Matka Teresa od kotów
Matterhorn
Mądrość i seks
Medicus
Meduzy
Melancholia
Melasa
Merida Waleczna
Meteora
Metoda
Metro (2013)
Metropia
Mężczyzna prawie idealny
Mgła
Miara człowieka
Miasto 44
Miasto ślepców
Miasto z morza
Michael Kohlhaas
Między nami dobrze jest
Między światami
Mikołajek
Milarepa
Milczenie
Milczenie jest złotem
Milczenie Lorny
Miles Davis i ja
Milion dolarów
Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet
Miloš Forman: co cię nie zabije...
Miłość, r. M. Haneke
Miłość, r. F. Dzierżawski
Miłość, r. S. Fabicki
Miłość na wybiegu
Miłość od pierwszego ugryzienia
Minister
Miód
Misiaczek
Misja: Sputnik
Miss Kicki
Mistrz, reż. P.T. Anderson
Mistrz tańca powraca
Mistyfikacja
Mleko
Młoda i piękna
Młodość
Młodość stulatka
Młyn i Krzyż
Mniejsze zło
Moja chuda siostra
Moja krew
Moja łódź podwodna
Moja matka
Moja miłość
Moja ulica
Moje córki krowy
Moje Winnipeg
Molier na rowerze
Moneyball
Moonlight
Moskitiera
Most szpiegów
Motyl i skafander
Mój anioł
Mój biegun
Mój brat jest jedynakiem
Mój kuzyn Zoran
Mój nauczyciel
Mój rower
Mów mi Marianna
Mr. Gaga
Mr. Nice
Mr. Nobody
Mroczny rycerz
Mundial. Gra o wszystko
Mur
Musimy porozmawiać o Kevinie
Mustang
Muzyka
My, Cichociemni
Myśliwy
Na głębinie
Na granicy, r. W. Kasperski
Na imię ma Sabine
Na krawędzi nieba
Na północ od Kalabrii
Na przemiał
Na skrzyżowaniu wichrów
Na zawsze Laurence
Na zawsze twoja
Nad morzem
Nadejdą lepsze czasy
Nadzieja
Naginając reguły
Nagroda
Najlepsze najgorsze wakacje
Najsamotniejsza z planet
Namiętność
Nasza klasa
Nasza klątwa
Nasza młodsza siostra
Nasze jutro
Nauczycielka
Nauka spadania
Nawet deszcz
Nawet góry przeminą
Nawet nie wiesz jak bardzo Cię kocham
Naznaczony
Nazywam się Cukinia
Neon Demon
Neonowy byk
Nic do oclenia
Nic osobistego
Nić
Nie bój się, Bi
Nie ma mowy!
Nie ma tego złego
Nie opuszczaj mnie (PL)
Nie ten człowiek
Nie zapomnij mnie
Niebezpieczna metoda
Niebiańskie żony Łąkowych Maryjczyków
Niebo na ziemi
Niebo nad Paryżem
Niebo nad Saharą
Niebo w gębie
Niech żyją Antypody!
Niedokończony film
Niedżwiadek
Nienasyceni
Nieobecność
Nieobliczalni
Niepokonani
Nieprawi
Nieracjonalny mężczyzna
Nieruchomy poruszyciel
Niesamowita Marguerite
Nietykalni
Nieulotne
Niewinne
Niewygodna prawda
Niezasłane łóżka
Niezawodny system
Nieznajoma dziewczyna
Nieznajomy nad jeziorem
Niezniszczalni 3
Nigdy nie jest za późno
Nigdy nie mów nigdy
Nightwatching
Nim diabeł dowie się, że nie żyjesz
Nimfomanka
Nine - Dziewięć
Noc w Ville-Marie
Noc Walpurgi
Non-Stop
November Man
Nowa dziewczyna
Nowy początek
Nowy Świat
Numer 7
O dziewczynie, która wraca nocą do domu
O koniach i ludziach
O krok od sławy
O matko! Umrę...
O północy w Paryżu
Obce ciało
Obce niebo
Obcy we mnie
Obiecaj mi!
Obietnica
Obława
Obrońcy skarbów
Oburzeni
Obywatel
Obywatel Havel
Obywatel Milk
Obywatel roku
Ocalony
Oculus
Oczy szeroko otwarte
Od czwartku do niedzieli
Od pełni do pełni
Oddychaj
Odgłosy robaków - zapiski mumii
Ognie w polu
Ogrody jesieni
Ogród Luizy
Oh, Boy!
Ojciec
Ojciec Szpiler
Ojcze nasz. Krew z krwi
Om Shanti Om
Omar
Ona
Once
Ondine
Onirica
Operacja Argo
Operacja Dunaj
Operacja Świt
Opieka domowa
Opiekun
Opowiedz mi o deszczu
Opowieści, które żyją tylko w pamięci
Opór
Optymistki
Orzeł kontra rekin
Oslo, 31 sierpnia
Ostatni gasi światło
Ostatni w Aleppo
Ostatnia akcja
Ostatnia miłość na Ziemi
Ostatnia rodzina
Ostatnie dni miasta
Ostatnie piętro
Ostatnie tango
Ostrożnie, pożądanie
Oszukana
Oszukane
Pakt z diabłem
Pan Lazhar
Pan Turner
Panaceum
Pani z przedszkola
Panie Dulskie
Panna Julia (2014)
Papierowy żołnierz
Papryka, sex i rock'n'roll
Papusza
Para do życia
Para na życie
Paraiso Travel
Paranoid Park
Paranormal Activity
Parking królów
Parnassus
Party Girl
Paryż 05:59
Pasolini
Passione
Paterson
Pełen oddech
Pentameron
Performer
Persepolis
Personal Shopper
Perwersyjny przewodnik po ideologiach
Peryferie
Pewien dżentelmen
Pewnego razu na Dzikim Wschodzie
Pewnego razu w Anatolii
Pękniecia w betonie
Pianomania
Piąta pora roku
Piąta władza
Piąte: nie odchodź
Pieśń słonia
Pieta
Pięć tańców
Piękno
Piękny drań
Piknik z niedźwiedziami
Piksele
Pilecki
Pina
Pionierzy marzyciele
Plac zabaw
Plan Maggie
Planeta singli
Plaże Agnes
Plemię
Płomień
Płynące wieżowce
Po drugiej stronie snu
Po ślubie
Po-lin
Pocałunek o północy
Pociąg
Pod elektrycznymi chmurami
Pod prąd
Pod Mocnym Aniołem
Pod ochroną
Pod opieką wiecznego słońca
Podaj mi dłoń
Podróż czerwonego balonika
Podróż ze zwierzętami domowymi
Pogorzelisko
Pogrzebany
Pokłosie
Pokot
Pokój (2015)
Pokusa
Polak potrzebny od zaraz
Polański. Ścigany i pożądany
Poliss
Polowanie
Polskie gówno
Ponad nami tylko niebo
Popiełuszko. Wolność jest w nas
Popioły czsu: Powrót
Popiół i diament
Porachunki, reż. Luc Besson
Poradnik pozytywnego myślenia
Portret o zmierzchu
Post tenebras lux
Porwanie Michela Houellebecqa
Posterunek graniczny
Potop Redivivus
Potosi: czas podróży
Poważny człowiek
Powidoki
Powiem ci wszystko
Powrót do Brideshead
Powrót do domu (2011)
Powrót do Itaki
Powstanie Warszawskie
Powtórnie narodzony
Poza szatanem
Poznajcie Harolda
Poznasz przystojnego bruneta
Pozycja dziecka
Pożądanie
Pożegnania
Pożegnanie
Pożegnanie z Europą
Półksiężyc
Pragnienie miłości
Praktyczny przewodnik po Belgradzie z piosenką weselną i pogrzebową
Praktykant
Prawdziwa historia króla skandali
Prawdziwe męstwo
Prawie jak matka
Projekt Nim
Prorok
Prosta historia o miłości
Prosta historia o morderstwie
Proste pragnienia
Przebacz
Przebaczenie krwi
Przebłysk geniuszu
Przed północą
Przelotni kochankowie
Przełęcz ocalonych
Przepis na miłość
Przerwane objęcia
Przerwane pocałunki
Przeszłość
Przetrwanie
Przychodzi facet do lekarza
Przyjaźń czy kochanie?
Przyjeżdża orkiestra
Pussy Riot. Modlitwa punka
Putin Forever?
Puzzle
Pycha
Raj dla par
Raj: miłość
Raj: nadzieja
Raj: wiara
Rakieta
Randka w ciemno
Randki w ciemno
Ratując pana Banksa
Reality, r. M. Garrone
Reality, r. Q. Dupieux
René
Reprise
Rewers
Rezerwat
Rękopis znaleziony w Saragossie
Rękopisy nie płoną
Ricky
Riwiera dla dwojga
Robert Mitchum nie żyje
Robin Hood
Rock The Casbah
Rock the Kasbah
Rodzina Savage
Rok 1612
Rok przestępny
Rolling Stones w blasku świateł
Rozgrywka
Rozstanie
Rozdzieleni
Rozumiemy się bez słów
Rozważnie i romantycznie
Róża
Różyczka
Rumba
Rusałka
Rust and Bone
Rysa
Rzecz o mych smutnych dziwkach
Rzeź
Rzymska aureola
Saga Zmierzch: Księżyc w nowiu
Saint Laurent
Sala samobójców
Salto
Salvo. Ocalony
Sama przeciw wszystkim
Samba
Samotność liczb pierwszych
Samotny mężczyzna
Samotny port - miłość
Sanatorium pod Klepsydrą
Sanctuary
Saturno Contro
Sąsiady
Sąsiedzkie dźwięki
Scena ciszy
Scena zbrodni
Schronienie
Sekret
Sekret afrykańskiego dziecka
Sekret jej oczu
Sekret Saszy
Sekret w ich oczach
Sekretne życie Waltera Mitty
Sekrety
Sekrety morza
Seksmisja
Seksualni, niebezpieczni
Selma
Sen Kasandry
Sen o Afryce
Sen o Warszawie
Senada
Senność
Sens życia oraz jego brak
Serafina
Serce na dłoni
Serce lwa
Serce psa
Serce z kamienia
Serce, serduszko
Serena
Sesje
Sezon na kaczki
She Monkeys
Shirley - wizje rzeczywistości
Shultes
Sicario
Siedem minut po północy
Sieranevada
Sierociniec
Sierpień w hrabstwie Osage
Sils Maria
Siła przyciągania
Siostra twojej siostry
Siostry
Siostry i Schiller
Skala szarości
Skarb (2015)
Sklep dla samobójców
Skowyt
Skóra, w której żyję
Skradzione oczy
Skrzydlate świnie
Slow West
Slumdog. Milioner z ulicy
Słodkich snów
Słońce, to słońce mnie oślepiło
Słowo jak głaz
Służąca (2009)
Służąca (2016)
Służące
Służby specjalne
Smak curry
Smak życia 3, czyli chińska układanka
Smoleńsk
Snajper (2014)
Snowden
Snowpiercer: Arka przyszłości
Solidarność według kobiet
Solista
Somewhere. Między miejscami
Song to Song
Sonia
Soul Kitchen
Soy Nero
Sól ziemi
Spadkobiercy
Spadkobiercy cara
Spaleni słońcem: Cytadela
Spectre
Sponsoring
Spotkania na krańcach świata
Spotkanie
Spotkanie w Palermo
Spotlight
Spódnice w górę!
Sprawiedliwy
Spring Breakers
Stacja Warszawa
Stado
Stare grzechy mają długie cienie
Stary człowiek i może
Steve Jobs
Stoker
Straight Outta Compton
Strasznie szczęśliwi
Strategia mistrza
Strefa nagości
Strefa X
Studentki
Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął
Subtelność
Sufrażystka
Sugar Man
Sukiyaki Western Django
Sully
Supermarket
Sweeney Todd
Swobodne opadanie
Syberia. Monamour
Syn Szawła
Sypiając z innymi
System (Child 44)
Szalona miłość
Szatan kazał tańczyć
Szczęście świata
Szczęście ty moje
Szczęśliwi ludzie: rok w tajdze
Szepty
Szermierz
Szkolna imprezka
Szkoła Babel
Sztuczki
Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej
Sztuka masażu
Sztuka uciekania
Sztuka znikania
Szukając Eryka
Szukając Kelly
Szukając Vivian Maier
Szwedzka teoria miłości
Szybki cash
Ścigana
Ślepowidzenie
Śluby panieńskie
Śmieć
Śmierć Ludwika XIV
Śmierć w Sarajewie
Śmietanka towarzyska
Śniadanie do łóżka
Śnieżka
Śpiewający obrusik
Środa, czwartek rano
Świat jest wielki, a zbawienie czai się za rogiem
Światło między oceanami
Święta czwórca
Święta Góra
Święty interes
Świnki
T2 Trainspotting
Tabu
Tajemnica Filomeny
Tajemnica Westerplatte
Tajemnice wielkiego muzeum
Tajne przez poufne
Take This Waltz
Tam, gdzie rosną grzyby
Tamara i mężczyźni
Tancerka
Tango Libre
Tatarak
Taxi-Teheran
Ted
Telenowela
Teoria wszystkiego (2013)
Teoria wszystkiego (2014)
Teza
The Box. Pułapka
The Limits of Control
The Social Network
The Story of Film - Odyseja filmowa
The Walk. Sięgając chmur
Timbuktu
Tlen
To już jest koniec
To nie jest kraj dla starych ludzi
To nie tak jak myślisz, kotku
To skomplikowane
To tylko koniec świata
To właśnie seks
Tom
Tomasz Ossoliński. Before the Show
Toni Erdmann
Tosty po meksykańsku
TOTART czyli odzyskiwanie rozumu
Tożsamość
Trans
Transcendecja
Trick
Triszna. Pragnienie miłości
Trzy
Trzy królestwa
Trzy małpy
Trzy minuty. 21:37
Trzy siostry T.
Tulpan
Turysta (2014)
Tylko kochankowie przeżyją
Tysiąc i jedna noc (2015)
U niej w domu
U Pana Boga za miedzą
U pana Marsa bez zmian
Uciekaj!
Uciekinier z Nowego Jorku
Uczeń
Układ zamknięty
Umrika
Uprowadzona Alice Creed
Uwikłanie
Valhalla: Mroczny wojownik
Vicky Cristina Barcelona
Victoria
Vincent chce nad morze
Violeta poszła do nieba
Violet
Violette
Viramundo
Viva
Viviane chce się rozwieść
Volta
W.
W chmurach
W ciemności
W cieniu
W cieniu kobiet
W dolinie Elah
W drodze
W drodze do domu
W drodze do Jah
W głowie się nie mieści
W górę Jangcy
W imieniu diabła
W imię...
W jego oczach
W kręgu
W kręgu miłości
W lepszym świecie
W objęciach węża
W pionie
W piwnicy
W pół drogi
W rytmie marzeń
W skórze węża
W spirali
W sypialni
W ukryciu
Walc z Baszirem
Walkiria
Wall Street: Pieniądz nie śpi
Walser
Wałęsa. Człowiek z nadziei
Warsaw by Night
Wątpliwość
We Are the Best!
We dwoje zawsze raźniej
We mgle
Weekend z królem
Wejście smoka!
Wenecja
Wenus w futrze
Weronika postanawia umrzeć
Wesele
Weselna polka
Wędrówka na Zachód
Whiplash
Whisky dla aniołów
Wichrowe wzgórza
Wichry Kołymy
Widzę, widzę
Wiedźma wojny
Wielki Liberace
Wielkie nadzieje (2012)
Wielkie oczy
Wielkie piękno
Wielkie wesele
Więcej niż miód
Więzy krwi
Wilgotne miejsca
Wilk z Wall Street
Wilkołacze sny
Wino truskawkowe
Wiplala
Wir
Witaj w klubie
Witamy w Nowym Jorku
Wizyta, r. M. Madsen
Wkraczając w pustkę
Wkręceni
Władca wszechświata
Włatcy Móch ...
Wojna (2015)
Wojna Charliego Wilsona
Wojna domowa
Wojna polsko-ruska
Wojna Restrepo
Wojna żeńsko-męska
Wolny strzelec
Wołanie
Wołyń
Wrong
Wrota do piekieł
Wróble
Wróg
Wróg numer jeden
Wspaniała
Wspaniała i kochana przez wszystkich
Wstrząs
Wstyd
Wszyscy albo nikt (2015)
Wszyscy inni
Wszyscy w naszej rodzinie
Wszyscy wygrywają
Wszystkie kobiety Mateusza
Wszystkie nieprzespane noce
Wszystkie odloty Cheyenne'a
Wszystko co kocham
Wszystko w porządku
Wszystko za życie
#WszystkoGra
Wszystkowidząca
Wściekłość
Wujek Boonmee, który potrafi przywołać swoje poprzednie wcielenia
Wybawienie
Wygnanie
Wygrany
Wyjście przez sklep z pamiątkami
Wymyk
Wysocki
Wyspa
Wyspa kukurydzy
Wyspa tajemnic
Wyszłam za mąż, zaraz wracam
Wyścig
Wyśnione miłości
Wyznania nastolatki
Xenia
XXY
Yes-Meni naprawiają świat
Yona
Yuma
Yves Saint Laurent
Z dala od zgiełku
Z daleka
Z daleka widok jest piękny
Z drugiej strony
Z jednej krwi
Z miłości
Z miłości do...
Z podniesionym czołem
Za jakie grzechy, dobry Boże?
Za tych co na morzu
Za wzgórzami
Zabić bobra
Zabić, jak to łatwo powiedzieć
Zabiłem moją matkę
Zabójcy bażantów
Zabójczyni
Zack i Miri kręcą porno
Zacznijmy od nowa
Zaćma
Zaginiona dziewczyna
Zagubieni
Zagubieni w miłości
Zakładnik
Zakładnik z Wall Street
Zakochana bez pamięci
Zakochany Nowy Jork
Zanim noc nas nie rozdzieli
Zapaśnik
Zapiski z Toskanii
Zaślepiona
Zatoka delfinów
Zatrzymać
Zawodowcy
Zbliżenia
Zdjęcie
Zdobyć Woodstock
Ze mną nie zginiesz
Zejście 2
Zero
Zgorszenie publiczne
Ziarno prawdy
Zimowy sen
Zjawa
Zjazd absolwentów
Zjednoczone Stany Miłości
Złodziejka książek
Złota dama
Złota klatka
Zmierzch
Znam kogoś, kto cię szuka
Zniewolony. 12 Years a Slave
Zniknięcie
Zombie ekspress
Zostań ze mną
Zrywa się wiatr
Zupełnie inny weekend
Zupełnie Nowy Testament
Zwariować ze szczęścia
Zwerbowana miłość
Zwierzęta nocy
Zwycięzca
Zwyczajna dziewczyna
Zwyczajna historia
Źródło nadziei
Żądza bankiera
Żniwa
Żona doskonała
Żona policjanta
Życie Adeli - rozdział 1 i 2
Życie to jest to
Żyć nie umierać
Żyła sobie baba
Żywie Biełaruś!


 
Kino Kino Kino
Kino Kino Kino
 
Kobiecy metraż (zestaw 3 filmów) Drukuj Email

[W chwili pisania poniższych dwóch recenzji w zestawie Kobiecy metraż miał być wyświetlany film Anny Maliszewskiej Pokój szybkich randek. Ostatecznie w zestawie znalazł się film Rafała Kopelińskiego Emlka płacze. Z kolei ten ostatni miał być wyswietlany razem z Balladą o Piotrowskim tego samego reżysera.]


BALLADA O PIOTROWSKIM. EMILKA PŁACZE
AGNIESZKA JAKIMIAK

Dwa filmy - to dużo czy mało, by oceniać reżysera? W przypadku Rafała Kapelińskiego pytanie jest o tyle trudniejsze, że żaden z jego filmów, wchodzących właśnie na ekrany - "Emilka płacze" i "Ballada o Piotrowskim" - nie jest pełnym metrażem. Prezentowane razem, trwają w sumie około 90 minut. Kolejna trudność wynika stąd, że pierwszy jest naprawdę dobry, natomiast drugi - zdecydowanie nie najlepszy.

Godzinna "Ballada o Piotrowskim" to sprawnie wyreżyserowana historia kolejnego Ediego, ale tym razem Łódź została zastąpiona przez małe miasteczko, a bohater nie musi dźwigać na barkach tragizmu, jak tamten z filmu Trzaskalskiego. Pan Piotrowski postrzegany jest w Nieszawie (tak nazywa się miejscowość) jako postać komiczna, ktoś kogo należy traktować z ironicznym przymrużeniem oka, lecz także pewną dozą szacunku. Pracuje jako dozorca w fundacji kulturalnej należącej do pana Marka i mimo że z zadziwiającą konsekwencją partaczy każde powierzone mu zadanie, jest powszechnie lubiany jako dostarczyciel swoistej rozrywki. Pewnego dnia Piotrowski rezygnuje z pracy i postanawia "pójść na swoje" - otwiera zakład fryzjerski na brzegu rzeki. Rozpoczynają się dni i tygodnie oczekiwania na klientów, którzy szerokim łukiem omijają odnowiony pawilon fryzjera Piotrowskiego. Niepowodzenie nie załamuje bohatera, okazuje się bowiem, że czasem samo dążenie do realizacji marzeń jest ich spełnieniem.

Jednak "Ballada o Piotrowskim" rozczarowuje. Jak na balladę, film Kapelińskiego jest zbyt jednowymiarowy i jednostronny. Wydaje się, że z częstego w kinie podziału na białe i czarne, które już jest uproszczeniem, tutaj pozostało tylko białe. Trudna twarz Krzysztofa Kiersznowskiego, pojawiająca się często na ekranie jako maska przestępców, opryszków, złodziei i złych charakterów, zazwyczaj w pewnym momencie odsłaniała swoją, jeśli można tak powiedzieć, jasną stronę. Rafał Kapeliński od początku, niemal na siłę, stara się wydobyć z tej twarzy odcienie, które mogą budzić odczucia pozytywne: nieporadność wzbudzającą współczucie, a później godną podziwu determinację w realizacji rzeczy niemożliwych, wreszcie pokorę i umiejętność radzenia sobie z porażką. W "Balladzie" przeszkadza nie tyle odejście od brutalnego realizmu czy podręcznikowej psychologii, co fakt, że nawet atrakcyjna wizualnie bajka, którą opowiada się tym samym tonem, prędko zaczyna nużyć.

Emilka płaczeTymczasem "Emilka płacze" pokazuje, że Rafał Kapeliński wie, jak unikać takich pułapek. W półgodzinnym filmie reżyser zderza ze sobą historyczne doświadczenie stanu wojennego i wspomnienie o pierwszej miłości. Ten pomysł nie jest w kinie nowy, ale kameralna "Emilka" na swój sposób przeciera szlaki w naszej kinematografii. W filmie Kapelińskiego wszystko jest wyciszone, a zamysł, by oba plany - ten spod znaku polityki i historii, i ten najbardziej prywatny - nigdy się nie spotkały, sprawdził się doskonale. "Emilka płacze" przestaje być dzięki temu opowieścią o miłości naznaczonej historyczną traumą lub o totalitarnym systemie, przeradza się we wspomnienie o pewnym uczuciu, które narodziło się w określonym czasie. Gdyby nie fakt, że tło stanowi rok 1982, miłość Emilki (Marta Chodorowska) i Stefka (Andrzej Szewczyk) wyglądałaby prawdopodobnie inaczej, ale gdyby nie to, że bohaterowie trafili na siebie, także rok 1982 zapisałby się inaczej w ich pamięci. Z pozoru perspektywa w "Emilce" jest jedna, wyznacza ją opowieść narratora, przyjaciela Stefka, ale w rzeczywistości takie spojrzenie na stan wojenny, jakie proponuje ten film, pozwala na wielowymiarowość.

Fakt, że Rafał Kapeliński o wiele lepiej poradził sobie z opowieścią o przeszłości niż o teraźniejszości, nie powinien niepokoić. "Emilka płacze" stanowi najlepszy przykład, jak dzięki pamięci można dotrzeć do aktualności. W "Balladzie o Piotrowskim" reżyserska pobłażliwość wobec świata wydaje się niezbyt wiarygodna i niekoniecznie uzasadniona. W "Emilce" życiowy i historyczny dystans są tak naprawdę świadectwem wydanym współczesności.

Ballada o Piotrowskim
Scenariusz i reżyseria Rafał Kapeliński. Zdjęcia Paweł Dyllus. Muzyka Zbigniew Malecki. Wykonawcy Krzysztof Kiersznowski (Piotrowski), Zbigniew Zamachowski (pan Marek), Elżbieta Jarosik (pani Basia), Magdalena Popławska (pani Lila), Zofia Merle (sklepowa). Produkcja Aurora Film Production, Polska 2007. Czas 60 min
 
Emilka płacze
Scenariusz i reżyseria Rafał Kapeliński. Zdjęcia Paweł Dyllus. Muzyka Zbigniew Malecki. Wykonawcy Marta Chodorowska (Emilka), Andrzej Szewczak (Stefek), Czesław Mądry (nauczyciel tańca), Rafał Mohr (asystent nauczyciela), Maciej Wojdyła ("Kafar"), Adam Brylski ("Ropuch"). Produkcja Aurora Film Production, Polska 2006. Dystrybucja Vivarto. Czas 33 min.

Agnieszka Jakimiak, Ballada o Piotrowskim. Emilka płacze, „Kino” 2008, nr 9, s. 78.

© Fundacja KINO 2008

KOBIECY METRAŻ
TOMASZ JOPKIEWICZ

Trzy fabularne etiudy podpisane przez młode reżyserki wyświetlane są razem, co sugeruje, że te filmy poza zbliżonym metrażem i kobiecym punktem widzenia coś ze sobą wiąże. To, że taki pakiet powstał, świadczy także o toku myślenia dystrybutora. Nie ulega wątpliwości, że istotna jest również płeć bohaterek: wszystkie trzy utwory przyjmują wyjściowe założenie, że będą opowiadać o specyficznych kobiecych doświadczeniach, czemu podporządkowany jest zarówno styl aktorstwa, jak i inscenizacji. Obiecujące założenie, ale czy rzeczywiście dowiemy się o losie kobiet czegoś naprawdę nowego i istotnego? I czy ów podkreślany wyraźnie klucz płci okaże się przydatny i uniwersalny? Czy może raczej mamy do czynienia z przyjęciem za własne elementów feministycznych ideologii, a raczej ich fragmentów przetworzonych przez popkulturę, gdzie milcząco zakłada się konieczność przełamywania męskiego, patriarchalnego dyskursu? Postarajmy się przyjrzeć, jak to wygląda w poszczególnych filmach.

Etiuda numer jeden. Młoda nauczycielka, Natalia, ma męża, który trafił do więzienia. Chyba nadal go kocha, ale ta trudna próba powoduje, że ich związek może nie przetrwać. Artur zachowuje się w najlepszym przypadku jak histeryczny chłopiec, nie myśli o tym, że do miejsca odosobnienia trafił przecież nie bez powodu (po pijanemu przejechał człowieka). Jego relacje z żoną pokazane są na zasadzie kontrastu. Ona czepia się nadziei, chce wspólnie coś zbudować, choćby na piasku. Dlatego myśli o umeblowaniu mieszkania, on nie zwraca na to uwagi, chce, by mu kupiła fajki. Kobieta pragnie, pomimo wahań, związek utrzymać, mężczyzna domaga się spotkania w "pokoju szybkich randek", bo uważa, że mu się to należy. Instynkt opiekuńczo-macierzyński, wyrażany z wahaniami, ale szczery, kontra instynkt seksualny, wzmocniony pragnieniem rozładowania nerwowego napięcia. Jest jeszcze tło: dosadny naczelnik, dosadny ginekolog, mężczyźni ukazani jako prymitywni, ledwie panujący nad paskudnymi uwagami. Trudno ich szanować, a nawet zrozumieć. Natomiast nieustanne emocjonalne rozedrganie Natalii ukazane jest właśnie ze zrozumieniem i empatią. Młoda kobieta chciałaby uciec z tego nieprzyjaznego świata, ale krępują ją etyczne skrupuły i wpojone nawyki, no i, rzecz jasna, biologia. Ale pewnie w końcu dojrzeje do takiej decyzji. Można przypuszczać, że ostatecznie czas spędzony w "pokoju szybkich randek" będzie przełomowy. Mamy do czynienia ze skądinąd znanym schematem, zastosowanym pewnie bezwiednie. Otóż w dawnych czasach Artur mógłby być moralnie marnym, nieświadomym nawet swej duchowej nędzy, ale obiektywnie szkodliwym osobnikiem "obcym klasowo". Zasługującym na pewną dozę współczucia, ale i na radykalną reedukację. Z kolei Natalia to osoba, której stopniowo oczy się otwierają, z oporami doznaje bolesnego przebudzenia. Reżyserka chyba jednak zdaje sobie sprawę, że znalazła się w objęciach ideologicznych schematów. Dlatego usiłuje nadać Arturowi jakieś sympatyczne cechy, próbuje wycieniować męskie postaci. Tymczasem grający Artura Łukasz Simlat, aktor na ogół intrygujący, w obrębie jednej sceny usiłuje sportretować swego bohatera jako kogoś, kogo nie należy przekreślać, by za chwilę ukazać oblicze narcystycznego egoisty. Niestety, nie jest wiarygodny. Podobnie zresztą jak Magdalena Czerwińska, nadekspresyjnie wygrywająca neurozę i wahania swej bohaterki. A finał od pewnego momentu jest oczywisty: nie ma szans, by w pokoju pojawił się cień czułości. Nie czujemy jednak goryczy rozczarowania, bo od pewnego momentu wiadomo było, jak ów samiec się zachowa. Gdyby ujął Natalię jakimś delikatnym gestem, bezbronnością czy czułością, jej psychologiczna sytuacja byłaby w gruncie rzeczy o wiele bardziej skomplikowana i dramatyczna. A tak film kończy się długo wybrzmiewającym posępnym akordem. Jednak w miarę rozwoju wydarzeń "Pokój..." pobrzmiewa fałszem. To film z niezręcznie zakamuflowaną tezą.

Etiuda druga, niemiecka. Znowu punkt widzenia kobiety w opresji, ale o zgoła innym charakterze. Mężatkę Annę prześladują straszne sny, w których staje się ofiarą męskiej przemocy. Okazuje się, że miejsca, które widziała we śnie, istnieją naprawdę. Wyjaśnienie zagadki ma zbić z tropu, ale niespecjalnie zaskakuje. Film jest dowodem fascynacji kinem Davida Lyncha, zręczną podróbką jego tematów i stylu. Przemoc staje się teatrem, a zdefiniowane role męskie i żeńskie okazują się paradoksalnie mało istotne. Świat przedstawiony na ekranie ma niepewny status, jest magmą, zawieszoną pomiędzy lękiem a urojeniem. Wspólnota kobiecych lęków i doświadczeń staje się zatem wyrazem lęków bardziej uniwersalnych. Przed utratą tożsamości, przed ingerencją w ciało. Tu tropy feministycznych przemyśleń i konceptów wydają się ornamentem, szybko unieważnionym, niestety przez mało odkrywcze stwierdzenie: tak, płeć jakoś determinuje postrzeganie świata, to oczywiste, ale ma tylko drugorzędne znaczenie. Doświadczenie grozy i lęku jest nam wszystkim wspólne.

Film trzeci. Krystyna nie ułożyła sobie życia. Porusza się buńczucznie na jego marginesach, czasem wykorzystując mężczyzn, by ją wspierali, lecz jej prowokacje i prowokacyjki nie uchodzą bezkarnie. Tym bardziej, że dojrzewająca córka, Marlena, nie może znieść stanu niepewności i życia na walizkach, bez stałego adresu. Zachowanie matki wydaje jej się niepoważne, więcej niż irytujące. Więc zaczyna od przekory, ale potem dotkliwie matkę rani. Rola Agaty Kuleszy jako Krystyny jest sercem filmu. To mały majstersztyk świadczący o doskonałym wyczuciu w doborze środków wyrazu. Krystyna jest obdarzona uwodzicielską charyzmą, która jest pospolita i niezwykła zarazem. Nie chodzi o wulgarność i dosadność. W tej kobiecie kłębią się przeciwne moce i emocje. Jest w niej siła, bezbronność i czułość. Aktorka potrafi te zmiany uczuciowe zasygnalizować jednym gestem, płynnie zmieniać tonację. Jej rola stanowi przeciwieństwo chropawości interpretacyjnej i niedostatków wiarygodności z noweli pierwszej. Czy jednak realizatorka, Anna Kazejak-Dawid, nie popełnia innego błędu? Zmierza z pewnością siebie do finału, który głosi: zacznijcie rozmawiać, jeśli nie wszystko będzie dobrze, to będzie choć trochę lepiej, najlepiej powrócić do ustalonych społecznie, wypróbowanych ról, wtedy jest szansa na uzyskanie względnej normy. Film oparty został na wzorcach amerykańskiego kina drogi, z tym że tu przerwa w podróży oznacza zdobywanie samoświadomości. Krystyna zrozumie, że iluzoryczną niezależność, czy raczej jej złudzenie, warto poświęcić dla uczucia.

Zbliżony punkt wyjścia, odmienne wnioski. Potrzeba przebudzenia i walki z opresją, zgoda na to, że świata lęków i instynktów nie da się uporządkować, wreszcie kapitulacja wobec status quo, ale na honorowych warunkach.

A jednak nie można się pozbyć wrażenia, że te zebrane w jednym zestawie filmy łączy coś jeszcze. Sprawa, wydawałoby się, drugorzędna, ale istotna. Niechęć do ciszy. Najbardziej widoczna i jakoś zrozumiała u Maliszewskiej, znanej realizatorki teledysków. Uczuciowe wahania, rozterki, owe rzekome "ochłapy życia" komentuje i wzmacnia tak zwanymi "klimatycznymi" piosenkami. Lehmann pożyczyła od swego mistrza - Lyncha - także tematy muzyczne i wyzyskała w zbliżony sposób. Kazejak-Dawid też kończy film piosenką, jakby "proste słowa" z tytułu nie wystarczały.

Można odnieść niepokojące wrażenie, że lejąca się dzisiaj tak powszechnie z kinowych głośników muzyka ma maskować fakt, że skupienie i zbytnia powaga w rozważaniu jakichkolwiek kwestii jest po prostu nie na miejscu. Życie jest piosenką, czasem smutną, czasem melancholijną, z reguły banalną. Czasem feministyczną, czasem patriarchalną - to kwestia drugorzędna. Ale taki punkt widzenia jest na dłuższą metę mocno przygnębiający.

Pokój szybkich randek
Scenariusz i reżyseria Anna Maliszewska. Zdjęcia Dominik Danilczyk. Wykonawcy Magdalena Czerwińska (Natalia Wrzesińska), Łukasz Simlat (Artur Wrzesiński), Marian Dziędziel (naczelnik więzienia), Bogusława Pawelec (dyrektorka szkoły), Elżbieta Jarosik (matka Natalii), Mariusz Wojciechowski (ginekolog). Produkcja Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Polski Instytut Sztuki Filmowej - Opus Film - Telewizja Polska - TVP Film, Polska 2007. Dystrybucja Vivarto. Czas 39 min.

Efekt pamięci (Memoryeffekt)
Scenariusz i reżyseria Claudia Lehmann. Zdjęcia Eike Zuleeg. Muzyka Lucas Kochbeck. Wykonawcy Julia Brendler (Anna), Oliver Mommsen (mąż Anny), Horst Schroth (chirurg), Samantha Viana (Aylin), Phillip Mohr (Jan), Philipp Hochmair (policjant), Nicki Von Tempelhoff (ojciec Jana), Marleen Lohse (pracownica apteki), Michael Sommer (psychiatra). Produkcja Hamburg Media School, Niemcy 2007. Dystrybucja Vivarto. Czas 24 min.

Kilka prostych słów
Scenariusz i reżyseria Anna Kazejak-Dawid. Zdjęcia Sławomir Bergański. Muzyka Jacek Lachowicz, Wojciech Błażejczyk. Wykonawcy Agata Kulesza (Krystyna), Marlena Kaźmierczak (Lena, córka Krystyny), Janusz Chabior (trener), Sylwester Jakimow (Cichy), Tomasz Karolak (Rambo), Dorota Pomykała (szefowa komisji), Anna Sarna (pani Halinka), Michał Jarmicki (strażnik). Produkcja PWSFTViT - TVP - II Program. Polska 2007. Czas 35 min.

Tomasz Jopkiewicz, Kobiecy metraż, „Kino” 2008, nr 4, s. 82-83.

© Fundacja KINO 2008
Zmieniony ( 19.09.2008. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
Kino Kino Kino
Kino Kino Kino
 
© 2017 Kino
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
 
Kino Kino Kino Kino